Лайфхаки

Дешеві авіалінії: яких підлянок очікувати

Усе про дешеві авіалінії: де шукати дешеві квитки, як не переплачувати і які авіакомпанії куди літають

Колись менеджер однієї української авіакомпанії щиро обурювався, що у наш час літаки перетворили на маршрутки. Мовляв, авіа – це елітний вид транспорту, а не просто засіб пересування. І поки Україна робить тільки перші кроки на зустріч доступній авіації, в Європі квиток на літак, дешевший від потяга – цілком звичне явище.

Я вже давніше писала цей путівник, але він в принципі досі актуальний. Отже все про те, як шукати дешеві квитки, на які авіакомпанії звертати увагу в першу чергу, які додаткові платежі практикують лоукости і як їх уникати.

Звідки беруться квитки за пару копійок?

На ціноутворення в бюджетних авіаліній впливає багато факторів. Перше – висока завантаженість літаків. Тут спрацьовує принцип супермаркету – краще продати тисячі товарів з націнкою в одну копійку, ніж десять з націнкою в одну гривню. Один літак в лоукоста виконує багато рейсів на день і компанія подекуди готова продати квиток за 1 євро, лиш би не ганяти його напівпустим.

Другий фактор – квиток на літак не включає в себе жодних додаткових послуг. Багаж, їжа, напої, навіть комфортне місце для ніг – все за додаткову плату. Салон лоукоста під час польоту може нагадувати мукачівську електричку – стюарди продаватимуть все що можна, починаючи від лотерей і закінчуючи елітними парфумами за цінами «дютіфрі». Колись директор ірландського лоукоста О’Лірі пожартував, що туалети на борту скоро стануть платними. Те, що це жарт, здогадались не всі – то ж «Раянейр», від них і не такого можна очікувати.

Третій момент – використання аеропортів. Дешеві авіалінії часто базуються у маленьких аеропортах, а основні транспортні хаби або взагалі оминають, або орендують на півгодини. Маленькі аеропорти невеликих міст значно дешевші, а деякі навіть готові доплачувати авіаперевізнику, сподіваючись, що таким чином до міста приведуть туриста.

Найбільші лоукости Європи

Найбільшим бюджетним перевізником Європи є ірландський «Ryanair» – у 2019 році компанія перевезла більше 140 млн пасажирів. Найчастіше саме у «райнейру» можна знайти квитки по 1-2 євро. З жовтня 2018 року ірландці почали літати до Львова і станом на квітень 2020 року літають до Польщі, Німеччини, Угорщини та Великобританії.

На сайті також є зручний пошук дешевих рейсів Fare Finder. Вводимо аеропорт відправлення, бажаний напрямок (можна обрати Anywhere, тобто – всюди) і свій бюджет. У підсумку отримуємо таблицю рейсів у порядку зростання ціни.

Можна побавитись з різними аеропортами, пробувати стикувати кілька «дешевих» напрямків (тільки обережно – затягує, дуже легко непомітно «вбити» на сайті пів ночі).

Другий за величиною бюджетний перевізник «Старого світу» – це британська компанія EasyJet, яка у 2020 році перевезла 96 млн пасажирів. Основна особливість – любить літати в основні аеропорти, а не за 100 км від них. Наприклад, літає в Амстердам, а не Ейндховен, в аеропорт Шарль де Голль в Парижі, а не в Бове і так далі. Окрім того, має рейси в такі «нелоукостові» країни, як Єгипет. З картою маршрутів можна ознайомитись тут.

Для пошуку дешевих квитків на сайті є розділ «Inspire me». Вибираємо стартовий аеропорт, бюджет і починаємо надихатись. Так, з Кракова за ціною до 20 фунтів доступно більше 10 напрямків.

Номер три у Європі і мало відома в Україні – це норвезька компанія «Norwegian Air». За пасажирооборотом сильно уступає першій двійці лідерів – 2019 року перевезла 36 млн пасажирів. У компанії величезна кількість напрямків по Скандинавії, є багато рейсів в Ісландію, окрім того виконує дальномагістральні рейси. Дуже часто трапляються «смачні» ціни на польоти в Бангкок та різні міста США. Наприклад, мені траплялись квитки по 120 євро з Осло в Бангкок.

Має на сайті також зручну кнопку для пошуку дешевих перельотів, наприклад, з Варшави. Окрім того, окремі промоції публікують на головній сайту.

Четвертий за величиною європейський лоукост – угорський «Wizzair» – у 2019 році перевіз 30 млн пасажирів. Саме Wizzair першим з найбільших бюджетних перевізників почав працювати в Україні у 2008 році. За цей час компанія встигла запустити і закрити дешеві рейси по Україні (а колись зі Львова до Києва можна було злітати за 9 грн), відкрити бази у Львові та Донецьку і закрити їх, а у підсумку закрити і українську «дочку» – зараз польоти з України виконує материнська компанія.

Компанія цікава в першу чергу широкою мережею маршрутів у південно-східній Європі, у першу чергу з «рідного» аеропорту – Будапешта. Часом трапляються хороші ціни, наприклад, в французьку Ніццу за 15 євро. З цікавих напрямків – Об’єднані Арабські Емірати (туди ж літають і норвежці), країни Кавказу, а також балканські країни.

Пошук цін на сайті працює лише на конкретному напрямку, не дуже зручно і марудно – доводиться перебирати вручну.

На чому заробляють лоукости, або як купивши квиток за 10 євро не доплатити потім ще 100

Дешеві авіакомпанії – це чудовий спосіб економити, але треба розуміти, що стягнути додаткові оплати з вас спробують на кожному кроці. Буквально, на кожному.

Багаж. Кожна авіакомпанія має свої норми провозу багажу, але правило стандартне для всіх «бюджетників»: ручна поклажа (яку ви берете з собою в салон літака) безкоштовно, багаж – за додаткову оплату. Норми провозу ручної поклажі у кожної компанії свої. Найбільш негуманний тут угорський «WizzAir», додаткову оплату знімають навіть за ручну поклажу більшу від розміру 42 см x32 см x25см. Натомість, той же Райнейр дозволяє взяти з собою дві сумки. Лоукостову модель переймають і традиційні авіаперевізники, тому за нормами провозу багажу потрібно слідкувати завжди.

Як обходитись лише ручною поклажею? По-перше, вчимось правильно пакувати валізки. Згадайте скільки непотрібних речей ви провозили останньої відпустки і складіть список необхідних речей і пакуйтесь строго по списку.

По-друге, зважайте на обмеження, які ставлять до предметів, які можна провозити у ручній поклажі. У першу чергу, це рідини. На борт літака можна брати ємкості не більше 100 мл, загальним об’ємом не більше літра. На жаль, пляшка «Рьохи» у ці норми не вписується, якщо не переливати її у стомілілітрові баночки (це жарт, не варто так робити).   

Платна реєстрація на рейс. Оскільки низькобюджетні компанії намагаються знизити витрати на працівників, то більшість послуг переводять в онлайн. І традиційна реєстрація на рейс в аеропорту (це коли ви показуєте свою бронь і натомість отримуєте посадковий на літок) також коштує грошей. Вихід – реєструйтесь через сайт компанії заздалегідь. Економить не тільки гроші, а й час проведений в аеропорту.

Їжа та напої. Усі рідини об’ємом більше 100 мл, якщо такі у вас будуть, під час огляду вилучить охорона аеропорту. А на борту навіть пляшка звичайної води може коштувати кілька євро. Якщо ж рейс передбачається довгим, то краще воду купити в дюті-фрі аеропорту, тоді її спокійно можна пронести у салон літака. Окрім того, в багатьох аеропортах є фонтани з питною водою, тож, якщо взяти з собою пусту пляшку – то питання води можна вирішити взагалі безкоштовно.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *