Лайфхаки

Сам собі турфірма

7 основних секретів організації дешевих мандрівок

Коли бачите заголовки на кшталт «100 варіантів, як подорожувати безкоштовно» – не вірте, безкоштовного нічого не буває. Можна їхати автостопом, жити в палатці, харчуватись запасами гречки з дому – але навіть тут доведеться вкластись – хоча би закупитись гречкою, та й не забуваємо: час – це також ресурс. Утім, якщо ресурсу «час» у вас таки трохи більше ніж ресурсу «гроші» – подорожувати можна вкрай бюджетно, хай і не безплатно.

Плануємо подорож заздалегідь

Зазвичай найкращі ціни на авіаквитки компанії виставляють за два-три місяці. За кілька тижнів до подорожі дешеві квитки трапляються у випадку, якщо конкретний рейс катастрофічно погано заповнюється, але спланувати цей момент майже не реально. Про подорож у пікові дати – такі як Новий рік, літні канікули (липень-серпень) варто заморочуватись ще раніше, деколи навіть за півроку-дев’ять місяців.  

Розбиваємо витрати

З попереднього пункту випливає наступний – простіше кожного місяця відкладати невеликі суми, ніж відразу заплатити кілька сотень євро. Так, за три місяці до мандрівки можна купити авіаквитки, за два місяці до – зайнятись пошуками житла, а за місць до купити квитки на місцевий транспорт. Про останній не варто забувати, коли мова йде про лоукости – часто вони літають у неосновні аеропорти, і деколи буває так, що добратись з аеропорту до міста виходить дорожче, ніж сам квиток на літак. Серед найпопулярніших європейських аеропортів це: Париж/Бове (автобус коштує 16 євро), Амстердам/Ейндховен (22 євро), Барселона/Жирона (16 євро), Венеція/Тревізо (11 євро) тощо. Разом з тим, оці аеропорти в глухомані дуже часто межують з милими містечками, так Жирона чи Бове заслуговують на те, що провести там кілька днів. Квитки на внутрішній транспорт, не тільки в аеропорт, у багатьох країнах є сенс також купувати заздалегідь – діють суттєві знижки.

Їдемо не в сезон

Усім відомий закон економіки – попит народжує пропозицію. В авіакомпаній це працює трохи не так, підвищений попит народжує не ще більше дешевих квитків, а навпаки – високі ціни, оскільки перевізники знають, що в періоди свят та канікул і так продадуть місця в літаках. І якщо з Новим Роком щось придумати тяжко – майже весь світ його святкує 1 січня (вкотре задумуюсь, чому не 1 липня, кілька додаткових вихідних влітку тішать значно більше), то з іншими датами можна і побавитись. Так, їхати в Іспанію, Португалію чи Італію в серпні просто нема сенсу – по-перше, спека нереальна, по-друге, дорого і натовпи народу. Зовсім інша справа кінець вересня-жовтень. Майже у всьому Середземномор’ї панує чудова літня погода, а от ціни стрімко падають.

Летимо через основні хаби

Це правило працює не завжди, але часто – з великих аеропортів зловити дешевші квитки простіше, ніж з менших. Для українців таким чином, вікном в Азію є Стамбул, а Брюссель – у країни Карибського басейну. По Європі дешевше летіти з Варшави чи Будапешта.

Звіряємо ціни на різних сайтах та пошуковиках

Усі сайти, які торгують авіаквитками можна умовно розбити на два види: пошуковики та агрегатори. Перші, як не тяжко здогадатись з назви, це пошукові системи, які перевіряють сайти авіакомпаній та агрегатори. Самі по собі вони квитки не продають, а лише перенаправляють вас на відповідний інтернет-ресурс. Мій улюблений з них – skyscanner. Сайт вміє шукати квитки з одного конкретного міста чи країни по всьому світу і без вказання конкретної дати. З мінусів – часто показує старі або неіснуючі ціни, відповідно все потрібно перевіряти вручну. Також бачить не всіх лоукостів (сайти останніх часто закриті для пошукових машин).

Агрегатори – це сайти-агентства, які продають квитки. В Україні найбільший такий – tickets.ua, у світі найбільші – kayak.com, expedia.com. Щоб знайти найліпшу ціну потрібно перевіряти всі ці сайти, а часто й різні мовні версії.

Як авіакомпанії намагаються здерти з нас побільше грошей

Сайти авіакомпаній та агентств не завжди, але часто можуть показувати різну ціну користувачам з різних пристроїв та з різних країн. Так, швидше за все – власники «еплівських» девайсів бачитимуть ціну дещо дорожче, ніж користувач, який заходить у мережу зі старенького комп’ютера. Також цінник може різнитись для різних країн, для прикладу з американців, британців та представників інших «багатих країн» спробують зняти пару доларів більше. Також сайти запам’ятовують історію пошуку, і якщо ви протягом двох тижнів будете шукати конкретний напрямок на конкретні дати, не виключено, що ціна саме для вашого комп’ютера буде зростати.

Як з цим боротись? У першу чергу усі пошуки ведіть в анонімному вікні браузера (у «хромі» включається клавішами Cntrl+Shift+N). Якщо ж бачите, що ціна починає рости з кожним вашим візитом, спробуйте перевірити її з іншого комп’ютера.

Де, як і коли шукати житло

З пошуками житла алгоритм такий самий, як і з квитками – шукаємо заздалегідь, перевіряємо різні варіанти. Тут також треба дивитись наскільки завантажені будуть готелі у конкретному місті. Якщо попит низький – цілком можливі хороші знижки в останню хвилину, якщо ж попит високий – навпаки, в останню хвилину можна лишитись не те, що без знижки, а й без даху над головою.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *