Лайфхаки | Азія | Європа

Пандемія Covid-19: Як повернути гроші за квиток

Досвід авіакомпаній: Wizzair, Ryanair, SkyUp, МАУ, Austrian Airlines, Pegasus Airlines, Turkish Airlines, Scoot, AirAsia.

Через пандемію Covid-19 чи так званого коронавірусу авіакомпанії скасували мільйони рейсів по всьому світу. Комусь рейси переносять, комусь повертають гроші. Зібрала в одному місці всю наявну інформацію: як повертають гроші чи повертають взагалі, а також які альтернативи пропонують взамін.

Wizzair

Угорський лоукост пропонує 3 опції (відповідні листи шукайте у скриньці, яка прив’язана до акаунта на сайті Wizzair)ю  

  • Перебронювання на іншу дату (можливе перебронювання за подібним маршрутом)
  • Повернення повної вартості квитків + 20% бонус на WIZZ Account (тобто далі ці гроші можна потратити лише на купівлю квитків Wizzair), використати ці бонуси потрібно протягом 2 років  
  • Повернення повної вартості квитків на картку

Як довго чекати? По різному, але на WIZZ Account гроші зараховують значно швидше, ніж йде повернення на картку. Комусь гроші приходили майже відразу, комусь довелось почекати тиждень.

На картку гроші повертають трохи довше – десь від тижня, у заявках на повернення компанія попереджає, що ріфанд може тривати до двох місяців (хоча у листах пишуть про два тижні).

Дзвінок в кол-центр значно пришвидшує процедуру, але будьте готові провисіти на дроті як мінімум півгодини в очікуванні вільного оператора.

Загалом, Wizzair доволі справно та оперативно перечисляє гроші, особливо якщо враховувати обсяги скасованих рейсів. Керівник компанії у нещодавньому інтерв’ю запевняв, що авіакомпанія накопичила достатньо резервів і зможе витримувати кризу чи не роками. Що ж, дуже хочеться їм вірити.

Ryanair

Найбільший та найепатажніший європейський лоукост у питанні повернення коштів наразі виглядає не дуже добре. Але потрібно розуміти, що ірландці кожного місяця перевозять більше 10 мільйонів пасажирів – і всі ці мільйони зараз вимагають свої гроші назад.

Ryanair, окрім перебукінгу, пропонує повернути гроші натиснувши відповідну кнопку Refund на сайті. Далі на пошту приходить форма на повернення, яку потрібно заповнити і чекати на свої гроші.

Звучить все просто, але насправді не все гладко – бо сайт Ryanair висить на кожному з перерахованих кроків.

“Раян пропонує натиснути кнопку refund. Але та кнопка в моєму випадку разів 4 не працювала в різні дні. Просили спробувати пізніше. Потім прийшов мейл – ви можете повернути кошти. Заповнив форму, а вони кажуть «сорі, зараз дуже багато запитів». Так ще кілька разів. Пізніше прийшов мейл типу: ми бачили, що ви хочете гроші, ваш запит прийняли. Будь ласка, наразі більше не просіть”, – описує свій досвід мій друг.

Тому у випадку з раянейром наберіться терпіння і тисніть F5 – спочатку щоб подати заявку, а згодом щоб дочекатись повернення коштів.

SkyUp

Молодий український лоукост гроші повертає протягом двох-трьох тижнів (але так щастить не всім). На офіційному сайті інструкції чи форм, як повернути гроші за скасований рейс нема – усі подробиці присилають на пошту. Також останні кілька днів багато пасажирів скаржаться, що не отримали коштів в обіцяний термін. Авіакомпанія у відповідь пояснює, що не справляється з напливом заявок, тому можливі затримки.

Також з’явилась інформація, що не всім пасажирам повертають гроші у повному обсязі, дехто отримав тільки аеропортові збори. Сам SkyUp роз’яснює, що сума повернення залежить від тарифу придбаного квитка.

Альтернатива – перебронювати безкоштовно переліт на іншу дату протягом року.

МАУ

Міжнародні авіалінії України вирішили не бавитись в оці полумєри і відразу заявили – гроші нікому повертати не будуть. І додали – не дзвоніть нам, будь ласка, телефони ми все одно відключили.

Тому, зараз у клієнтів компанії є дві опції:

  • Змінити дату вильоту
  • Обміняти вартість квитка на промо-код на сайті. Далі цей код можна буде використати для оплати квитків або послуг на сайті

Для того, щоб змінити дату вильоту потрібно заповнити звернення на офіційному сайті МАУ через форму зворотного зв’язку.

Для отримання промо-коду потрібно заповнити спеціальну форму на сайті. МАУ додає 25% бонусів до суми квитка або не використаної послуги.

Austrian Airlines

Австрійські авіалінії гроші повертають, але цей момент відтягують як можуть. Як розповідають клієнти, в листах на пошту пропонують хіба перебронювати на нову дату. Тому радять звертатись відразу в кол-центр, після дзвінка оформляють заявки на повернення коштів. Тут також спочатку пропонуватимуть гроші зарахувати на власний акаунт на сайті (відповідно, їх можна буде використати на нові квитки).

Pegasus Airlines

Турецький лоукост обіцяє повернути гроші в повному обсязі. Але тільки через два місяці через відновлення польотів. 13 квітня уряд Туреччини заявив, що заборона на всі польоти в країні протримається як мінімум до 20 травня. Тож, при такому розкладі повернення грошей можна очікувати не раніше серпня. Якщо “Пегас” взагалі доживе до моменту відновлення авіарейсів, у багатьох клієнтів компанії з цього приводу є великий скепсис.

Turkish Airlines

Найбільший перевізник Туреччини гроші повертати гроші також не поспішає. Клієнтам пропонують ребукінг (при цьому можуть трохи змінити маршрут, наприклад, мені мої квитки Коломбо-Стамбул-Київ безкоштовно замінили на Коломбо-Стамбул-Львів) або повернення грошей милями.

Отримання миль може виглядати заманливо, але враховуйте, що ними ви можете оплатити лише частину вартості квитка (власне сам тариф), а от різні податки та аеропортові збори доведеться оплачувати окремо.

Scoot

Сингапурський лоукост, що літає з Азії до Берліна та Афін. Заявки на повернення приймають справно, гроші обіцяють повернути протягом 30 робочих днів. Щоправда, далі клієнти отримали ще одного листа – процес повернення коштів розпочато, очікуйте свої гроші протягом 14 тижнів (!).

AirAsia

Найбільший азійський лоукост заявки на повернення коштів приймає, але через деякий час присилає листа, що повернення буде оформлене у вигляді зарахування кредиту в акаунт на сайті. Далі ці кошти можна використати на нові квитки авіаперевізника.

Замість підсумку

Авіаперевезення – це сфера, яка чи не найбільше постраждала від пандемії і переживуть її далеко не всі перевізники. Компанії зараз несуть мільйонні збитки, більше того планувати вони теж нічого не можуть – оскільки невідомо коли це все закінчиться. Тому перебронювати квиток на нову дату чи отримати повернення не живими грошима, а бонусами в рахунок майбутніх авіаквитків не така вже й погана ідея. Так більше шансів, що перевізник таки “доживе” до відновлення польотів.

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *